Guld Disco!

Alla människor ska få skina, blomma ut och känna gemenskap! Men personer med intellektuell och fysisk funktionsnedsättning blir tyvärr ofta uteslutna och osynliggjorda. Det vill vi ändra på!

I lördags arrangerade Kulturföreningen Mums och teatersällskapet Bland drakar och dragqueens därför återigen vårt nya koncept ”Guld Disco”, som är ett disco för funktionsvarierade. Temat var guld och glitter, vilket alla fick tolka precis som de ville. Och vilka discostjärnor som kom och förgyllde kvällen! ✨✨✨

Klädd som en gyllene enhörning, stod vår grundare och regissör Petter Wallenberg och dj:ade discodängor och olika låtar som gästerna önskade sig. Kvällens värdinna var vår dragshowartist Inga Tvivel, klädd som en discoprinsessa helt i guld, som uppträdde och dansade med alla på dansgolvet. I baren serverades färgglada alkoholfria drinkar och det fanns till och med en guldig selfievägg att ta foton mot för att minnas kvällen. Glädjen var total och alla fantastiska gäster verkligen ägde dansgolvet!

Vi tror på att göra det där lilla extra för att skapa magi. Att skapa tillåtande rum där människor kan få ta plats och känna sig värdefulla som de är. Tillsammans kan vi glittra lite extra ihop!

Arrangerades på Telefonfabriken i samarbete med NBV Öst och Fritidsutvecklarna Stockholm. Med stöd från Kulturrådet.